sessiz melek'in dünyasına hoşgeldiniz


17 Aralık 2009 Perşembe

Çöl çiçekleri...

'ÇÖL ÇİÇEĞİ' adlı bir kitap okuyorum; yazarı Waris DİRİE. http://www.bilgeyayincilik.com/images/kitap/C%C3%B6lCicegiXL.jpg Aslen Somali'li. Somalili kadınların çöl ortamındaki yaşam zorluklarını, erkeklerin gözündeki yerlerini, Afrika'da yaşayan müslüman bir kadın olmanın getirdiği zorlukları (sünnet olmak gibi!) anlatıyor kitap ve bunu birinci ağızdan anlatıyor çünkü kendi yaşamı yazarın...
kesinlikle okunması gereken bir kitap olarak görüyorum. okurken her ne kadar tüylerim diken diken olsada bir kez daha kadın olmanın zorluklarının bilincinde oldum. çünkü bende bir kadınım ve bende kendime göre zorluklar yaşıyorum. ama ben Somalili çöl çiçekleri kadar şansız değilim! benim eğitim şansım, ekonomik özgürlüğüm, erkeklerle eşit haklarım var... ama o kadınların herşeyden önce bana göre saçma ama onlara gelenek olan sünnet olayı var ve bunun bir erkeğe satılırken (onlara göre evlendirilirken deve karşılığında) bir övünç kaynağı olmasıda ayrı bir trajik durum. 
bize kendi ülkemizin çöl çiçekleri olmayalım! 


Hiç yorum yok: